Marka

Model

Silnik (Rocznik)


cze 26, 2017 0 Comments Porady ogólne

Tarcze i klocki hamulcowe do Opla Insignia problemy i rozwiązania

Jeśli mówimy o dobrych hamulcach to zawsze musimy wiedzieć, że należy je odpowiednio dobrać do stylu jazdy kierowcy i samego samochodu. Zmiana tarcz hamulcowych na nacinane, czy nawiercane nie spowoduje dużej poprawy skuteczności hamulca jeśli nie zadbamy o cały układ hamulcowy.
Częstym problemem w niektórych markach i modelach samochodów jest odkształcanie się tarcz hamulcowych, które wibrują i odczuwamy bicie na kierownicy. Do samochodów które mają duże problemy z hamulcami należy Opel Insignia. Tarcze hamulcowe w Opel Insignia bardzo często się odkształcają. Spowodowane jest to najczęściej przegrzewaniem się układu hamulcowego. Insignia posiada silniki bardzo mocne i nie proporcjonalne hamulce do mocy. Jeśli dodamy do tego kierowcę o sportowym zacięciu, pojawi się mieszanka która może doprowadzać do krzywienia tarcz hamulcowych.
Co zrobić?
Najczęściej wszyscy zmieniają tarcz hamulcowe na lepsze, odporniejsze i z dodatkowymi rozwiązaniami. Popularne są nacinane i nawiercane tarcze. To faktycznie dobre rozwiązanie, ale tylko w przypadku gdy jest ono połączone ze wzmocnieniem klocków hamulcowych.
Rozwiązaniem jest klocek hamulcowy a uzupełnieniem tarcz.
Klocek hamulcowy zachowuje się jak gąbka dla temperatury, chłonie ją z tarczy. Tarcza nawet podczas lekkich hamowań powierzchniowo mocno się rozgrzewa, a najbardziej przy długich autostradowych hamowaniach z dużych prędkości. Klocek odbiera wtedy temperaturę w zakresie do 350 stopni (norma klocków standardowych OE). Powyżej tej temperatury klocek może się uszkodzić. Może dojść do zeszklenia klocka, co za tym idzie do powstania warstwy szkła która nie przepuszcza temperatury. Podczas kolejnych hamowań tarcza zbyt szybko się nagrzewa i dochodzi do jej odkształceń. Zastosowanie klocków które wytrzymają wyższą temperaturę pomaga rozwiązać problem gięcia się tarcz hamulcowych związanych z przegrzaniem układu hamulcowego.
Stosowanie klocków o podwyższonych parametrach takich jak EBC Greenstuff, Yellowstuff, Galfer Sport, Stoptech Street, czy Tarox Strada powoduje, że tarcza jest faktycznie lepiej chroniona przed przegrzewaniem i odkształcaniem. Dodatkowo klocki podnoszą zdecydowanie skuteczność samego hamulca. Jako przykład użyliśmy samochodu Opel Insignia, ponieważ bardzo często trafiają do nas klienci którzy w tych samochodach mają problem z hamulcem. Udaje nam się rozwiązywać te problemy i na tym budujemy swoją markę.

Pod średnicę 321mm
TARCZE WZMACNIANE USR1691 (przód)


KLOCKI WZMACNIANE I BARDZO SKUTECZNE (przód) DP42014



Pod średnicę 296mm
TARCZE WZMACNIANE USR1690 (przód)


KLOCKI WZMACNIANE I BARDZO SKUTECZNE (przód) DP42014



Zachęcamy do pytań. Zapewniamy rozwiązanie problemów. info@powerbrakes.pl

Related Articles

Leave a Reply

* Name:
* E-mail: (Not Published)
Website: (Site url with http://)
* Comment:
Type Code

Śledź nas na Facebooku