Marka

Model

Silnik (Rocznik)


sty 12, 2017 0 Comments Uszkodzenia hamulców

Klocki hamulcowe do Audi A6 Allroad i Audi A8 - problemy i ich rozwiązanie

Wiele razy otrzymywaliśmy zapytania odnośnie do hamulców w Audi A6, A6 Allroad bądź innych pokrewnych z tej serii. Zapytania nie były zwyczajne, trafiali do nas najczęściej klienci którzy sporo przeszli ze swoim Audi. A najwięcej z hamulcami i tarczami hamulcowymi w swoim samochodzie. Skarżyli się na bicie kierownicy, zanik skuteczności hamulców oraz na huczenie hamulców. Z uwagi na fakt, że nasz asortyment hamulcowy jest dość specyficzny i można powiedzieć zaawansowany niektórzy z nich mimo, że przedstawialiśmy im gdzie pies jest pogrzebany podchodzili nie ufnie. Musieli kupić dwa, trzy czasem nawet więcej kompletów tarcz w serwisach i innych sklepach, aby się przekonać jak łatwo rozwiązać problem hamulcowy w ich samochodzie.
Przetestowaliśmy i rozwiązaliśmy problem.
Każdy układ hamulcowy tarczowy działa w identyczny sposób. Musimy wiedzieć o tym, że hamulce jakie otrzymał nasz samochód w fabryce nie zawsze są dostosowane do późniejszej eksploatacji naszego samochodu. Czasami średnica tarcz hamulcowych jest zbyt mała, jak to ma miejsce w Mazda 6 GJ, a czasami zamienniki części oryginalnych lub nawet same części oryginalne występują w kilku wariantach materiałowych. W przypadku Audi A6, czy też innych modeli takich jak A7, A4 itp. Samochody dostają w fabryce klocki hamulcowe o parametrach innych niż te które później są montowane np. przez ASO. Nie chodzi tu o gorszą jakość. Klocki hamulcowe w Audi A6 Allroad mogą być takie same (kształt klocka) jak w najsłabszej wersji A6. Co za tym idzie? W serwisie i sklepie będą posiadali dany kształt klocka hamulcowego wykonany z materiału standardowego. Natomiast klocki do samochodów w mocniejszych wersjach, cięższych, czy bardzie doposażonych mają montowane w wielu przypadkach klocki o tym samym kształcie jednak o innej mieszance. W wyniku czego po wymianie klocków hamulcowych, zaczynają pojawiać się problemy np. z krzywieniem się tarcz hamulcowych.

Dlaczego tarcze się krzywią. Klocek hamulcowy w układzie hamulcowym działa jak gąbka dla temperatury. Jeśli jego odporność termiczna jest niska, to szybko się przegrzewa i szkli. Warstwa szkła powoduje brak możliwości przepływania temperatury między tarczą a klockiem. Tarcza zbyt szybko się rozgrzewa i zaczyna odkształcać. Dlatego po takiej awarii należy pamiętać o tym, żeby założyć klocki odporne termicznie i problem zniknie. W samochodach takich jak Audi A6 czy Audi A8 najlepiej spisują się klocki EBC Yellowstuff lub StopTech Street. Zachęcamy do zapytania się w naszym dziale technicznym o odpowiednie produkty. info@powerbrakes.pl

Related Articles

Leave a Reply

* Name:
* E-mail: (Not Published)
Website: (Site url with http://)
* Comment:
Type Code

Śledź nas na Facebooku