Marka

Model

Silnik (Rocznik)

Firma ATM MIKODA BARBARA MIKODA powstała w 1982 roku. Jest obecnie wiodącym na polskim rynku producentem tarcz i bębnów hamulcowych. W naszym asortymencie znajdują się tarcze hamulcowe i bębny hamulcowe do większości popularnych samochodów osobowych i dostawczych spotykanych na naszych drogach. Dodatkowo od 2002.r. w naszej ofercie znajdują się również tuningowane/sportowe tarcze hamulcowe różniące się od standardowych wykończeniem (malowanie, nacinanie, nawiercanie). Każda tarcza hamulcowa, dostępna w naszej ofercie jest dostępna również w wersji tuningowanej.

Jakość

Wyroby firmy Mikoda zyskują wysokie oceny wśród użytkowników ze względów na ich jakość, trwałość oraz wysokie walory użytkowe

Jest to osiągane dzięki:

  • kontroli wyrobu na każdym etapie jego procesu produkcyjnego,
  • nowoczesnemu, w pełni zautomatyzowanemu parkowi maszynowemu,
  • założenia niskich tolerancji wykonywania wyrobu,
  • najwyższej jakości aparaturze pomiarowo - kontrolnej,
  • doświadczonej, wykwalifiko wanej i dobrze przeszkolonej załodze,

Tuning

Woda i brud, które dostaną się w obszar styku tarczy hamulcowej z klockiem, mogą zdecydowanie osłabić działanie klocków hamulcowych, a tym samym pogorszyć skuteczność hamulców i wydłużyć drogę hamowania. Za osłabienie hamowania odpowiedzialny może być również tzw. efekt fadingu, czyli powstawanie poduszki gazowej w miejscu styku tarczy z klockiem hamulcowym w efekcie działania wysokich temperatur. Kolejnym czynnikiem pogarszającym efektywność hamowania są pojawiające się w trakcie eksploatacji obwodowe rowki na powierzchniach roboczych tarcz hamulcowych. Rowki te powodują zmniejszenie rzeczywistej powierzchni styku tarczy z klockiem, co powoduje wzrost nacisku jednostkowego i wzrost temperatury na styku współpracujących elementów (tarczy i klocka). 

Wad tych pozbawione są hamulce sportowe, w których używane są nacinane i nawiercane tarcze hamulcowe, które oprócz lepszego wyglądu poprawiają skuteczność układu hamulcowego. Rowki i otwory działają jak bieżnik w oponie odprowadzając wodę, brud i gazy spod klocka, poprawiając tym samym efekt hamowania oraz dodatkowo czyszczą i wyrównują powierzchnię klocka. Dzięki temu powierzchnie robocze tarcz tunigowych przez cały okres użytkowania pozostają równe i gładkie, podczas gdy tarcze standardowe po pewnym czasie zwykle pokrywają się obwodowymi rowkami w wyniku dostania się pod klocek różnych zanieczyszczeń. Powoduje to zmniejszenie powierzchni ciernej, co musi też prowadzić do pogorszenia hamowania. Dodatkowo wytarcie rowków tuningowych stanowi wyraźnie widoczny sygnał konieczności wymiany tarcz hamulcowych.


Śledź nas na Facebooku